ציוד לחממות קנאביס – אקלום חממות קנאביס

לגידול ולהפרחת צמחי קנאביס בחממות  , נדרש ציוד לחממות קנאביס, בנוסף נדרש אקלים מבוקר ולצורך כך נהוג  לספק ולהתקין בחממת הגידול ציוד מתאים, כדי לקבל  גידול אופטימלי מבחינת התוצאות העיסקיות.

להלן פירוט לציוד העיקרי   ולאופן השימוש בציוד:

ציוד לחממות קנאביס – חימום קנאביס 

לחימום המבנה  בלילות החורף משתמשים בדרך כלל   , בתנורי אוויר חם עבור דלתא של C 15 -13.פיזור החום במבנה , מבוצע בעזרת שרוולים  מנוקבים , אשר נפרסים מתחת לשולחנות , או בשבילי העבודה.

ניתן להשתמש  לחילופין ,בחימום על ידי  מערכות מים חמים , עם מערכת פיזור החום על ידי  צנרת הקרנה. 

שיטה זו אומנם יקרה יחסית לעומת  תנורי אוויר חם , אבל מקטינה באופן יחסי את רמת הלחות  סביב העלווה … כאשר המערכת בפעולה.

ציוד לחממות קנאביס – אוורור קנאביס

לאוורור המבנה  משתמשים במאווררי  “50 ליצירת החלפות אוויר , כאשר בדופן  הנגדית למאווררים, יותקנו יחידות LT (light trap) , אשר דרכם יכנס  אוויר צח להיזון , תוך כדי מניעת כניסת אוויר.

כניסת  האוויר אל יחידות ה-LT , תבוצע כמובן  דרך רשת חרקים 50 מש , כדי למנוע כניסת מזיקים  לחלל המבנה.

כדי למנוע כניסת אור בשעות ההחשכה ובמטרה ליצור את החלפות האוויר הנחוצות, מתקינים בצד היניקה של מאווררי ה-“50  יחידות LT נוספות בעובי של 200 מ”מ , אשר מונעות כניסת אור דרך המאווררים באופן קבוע.

סחרור אוויר

סחרור האוויר בחלל המבנה ויצירת ההשוואה של הטמפרטורה ושל הלחות במבנה, תוך כדי יצירת תנועת אוויר והקטנת הלחות  של העלווה , מאד מאד חשובים, במיוחד בגידול הקנאביס ובמיוחד בתקופת ההפרחה כאשר הנוף בשיאו.

לצורך יצירת הסחרור אנו ממליצים  על מסחררי “24 בדגם צילינדר על פי מפתח של מסחרר אחד לשטח רצפה של כ-100 מ”ר ( בדרך כלל – 2 יחידות  למפתח באורך 32-36 מטר).

מגדלים ותיקים נוהגים להגיד : ” אם היה ניתן כלכלית להפעיל את המסחררים יום  ולילה במשך 365 יום … היה הכי טוב “

הצללה והחשכה מבנה קנאביס

ליצירת  הצללה לתקרת המבנה משתמשים בדרך כלל ביריעות עם רמת הצללה  של 35% ולא יותר , כי הצמחים דורשים אור. 

ליצירת החשכה לתקרת המבנה ,  משתמשים ביריעות החשכה כפולות . יריעה עליונה  כסף / שחור, ויריעה תחתונה שחור / שחור.

להחשכת דפנות המבנה  משתמשים ביריעות מיוחדות  כסף / לבן . צד צבע הכסף , נועד  לדחות את קרני השמש בשעות החמות ובצד הפנימי הלבן , נועד יחד עם יריעת רצפת המבנה להרבות אור במהלך  היום.

התקנות היריעות  מבוצעות במבנה באופן  שמסך ההצללה יהיה עליון ומסך ההחשכה יותקן מתחתיו.

חברת אדירום רוכשת  את יריעות מערכי המסך  מחברת BONAR – בלגיה , כמו גם את רוב אביזרי המסך  המיוחדים.

ספיחת לחות

רצוי שרמת הלחות  במבנה ובמיוחד בתקופת ההפרחה , לא תעלה על   70%. 

ברור, שיצירת  החלפת אוויר בדרך של הפעלת מאווררי   ה-“50 , אינה אפשרית בתקופת החורף בארץ כאשר המבנה  מחומם וגם אינה אפקטיבית בשעות הערב והלילה , כאשר הלחות  החיצונית עלולה להיות גבוהה -70% הנדרשים ( לפחות) בחלל המבנה.

לצורך הפחתת הלחות  בחלל המבנה , אנו מספקים   יחידות סופחות לחות (dehumidifier ) אשר מתפקידם  לשאוב את האוויר מחלל המבנה, להוציא מתוכו את המים  ולהחזירו ברמת לחות נמוכה יחסית , לחלל המבנה. דגמי היחידות הקיימות לאספקה -20 ליטר / שעה , 25 ליטר / שעה , 30 ליטר שעה ו-40 ליטר / שעה.

מנסיוננו למדנו  כי לצורך הפחתת לחות   לרמה של כ-70% , יש צורך להפעיל  בכל יחידת גידול של 1000 מ”ר 2 יחידות עבור  פוטניצאל ספיחה של 80 ליטר / שעה

בכבוד רב 

עורך המאמר – אלי פרידמן מנכ”ל 

אדירום הנדסת חימום ואוורור בע”מ 

לקבלת פרטים נוספים, אנא השאירו פרטים